Vilkår og Betingelser

Vilkår og Betingelser


Disse Vilkår og Betingelser ("Vilkår") udgør den juridisk bindende aftale mellem en kunde ("Kunde", "dig" eller ”du”) og Flyret med hensyn til leveringen af vores Tjenester. Ved at acceptere disse Vilkår accepterer du at være bundet af de eventuelle yderligere vilkår, der gælder for vores Tjenester, du har tilvalgt og af vores Privatlivspolitik.

Vi anbefaler, at du ikke gør brug af Flyret og nogle af vores Tjenester, før du har læst og forstået disse Vilkår, Privatlivspolitikken, og Prisliste. Hvis du har spørgsmål eller bekymringer, bedes du kontakte os på flyret@soft.claims.

1. ANVENDELSE OG TYPE AF VORES TJENESTER


Anvendelse af vores Tjenester

1. Ved at acceptere disse Vilkår og anvende vores Tjenester bekræfter du, at du er:

1. en fysisk person over myndighedsalderen i dit bopælsland, som kan indgå juridisk bindende aftaler i henhold til gældende lovgivning.

2. bemyndiget til at indgå i disse Vilkår og eventuelle Tjenestespecifikke vilkår på dine egne vegne, og hvor det er relevant, på vegne af andre passagerer.

Typen af vores Tjenester

2. Flyret leverer tjenester til at hjælpe flypassagerer at håndtere påvirkningen fra flyafbrydelser og mistede forbindelser. Disse tjenester kan ændre sig fra tid til anden, men omfatter at lette behandlingen af Kompensationskrav på vegne af passagerer, inddrivelse af Kompensationskrav og relaterede ydelser.

3. Flyret er ikke et advokatfirma og optræder ikke som advokat på dine vegne og yder dig ikke direkte juridiske tjenester. Ikke desto mindre kan Flyret under leveringen af vores Tjenester og i overensstemmelse med Vilkårene indgå i kontrakt med kontraktadvokater med det formål at levere vores Tjenester.

2. DEFINITIONER

I disse Vilkår skal de følgende definerede begreber have nedenstående betydninger:

1. "Digital Underskrift" betyder en underskrift, som du har leveret elektronisk via Flyret-underskriftsværktøjet online, og som anses for at svare til en håndskrevet underskrift. I tilfælde af, at du ikke er i stand til at give en underskrift online, kan en håndskrevet eller scannet underskrift indsendes.

2. "Flyret" betyder Softclaims ApS, CVR nr. 44399210, c/o USA Denmark Law Advokat ApS, Kalkbrænderiløbskaj 4, 2100 København Ø.

3. "Flyret Tredjepart" betyder en person eller enhed, der er under kontrakt med Flyret om at bistå med leveringen af vores Tjenester enten direkte eller indirekte til Kunden.

4. "Flyselskab" betyder det kommercielle flyselskab, der opererede den flyvning, som vores Tjenester kan leveres for.

5. "Lovgivninger om flypassagerrettigheder" betyder enhver lov, forordning, direktiv, international konvention eller lignende, hvad enten den er udstedt på stats-, føderalt, EU-, nationalt, internationalt eller regionalt plan, og retspraksis, hvorpå en forbruger kan gøre krav på penge, kompensation, skadeserstatning eller refusion i tilfælde af overbookede, forsinkede, aflyste eller på anden måde afbrudte flyrejser eller bagagerelaterede problemer. Disse kan omfatte, uden begrænsning, generelle forbrugerbeskyttelseslove, "EF 261": Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) nr. 261/2004 dateret d. 11. februar 2004, "UK 261": Air Passenger Rights and Air Travel Organisers’ Licensing (Ændring) (EU Exit) reguleringer 2019; Tyrkisk "SHY" passagerregulering, Canadian Transportation Act: Forordninger om beskyttelse af flypassagerer og MC 99: Montrealkonventionen fra 1999.

6. "Overdragelsesaftale" betyder det dokument, i elektronisk eller andet format, som Flyret anmoder om fra sag til sag, hvorved du og Flyret aftaler, at Flyret bliver ejeren af Kravet underlagt Vilkårene i Overdragelsesaftalen for at opkræve og modtage betalinger.

7. "Krav" betyder ethvert krav mod et Flyselskab om økonomisk kompensation, skadeserstatning eller refundering i overensstemmelse med Lovgivninger om flypassagerrettigheder.

8. "Kompensationsservice" betyder den tjeneste, hvorved Flyret og Flyret Tredjeparter, fremsætter et Krav på dine vegne. Dette kan omfatte Sagsanlæg.

9. "Kunde" betyder dig; den person, der har accepteret disse Vilkår. Kunden kan også blive omtalt som "Klient" på nogle dokumenter.

10."Diskretion" betyder den proces, hvorved Flyret har ret til at træffe beslutninger med hensyn til dit Krav. Vores beslutninger er baseret på data og er beskrevet yderligere i afsnit 4: Sådan foretager Flyret beslutninger i henhold til dit Krav

11."Berettiget krav" betyder et Krav, som Flyret efter Diskretion har vurderet som et Krav, som Flyret er villig til at forfølge på dine vegne ved at levere Kompensationsservicen til dig.

12. "Kvalifikationsservice" betyder den service, der leveres af Flyret for at afgøre, om dit Krav er et Berettiget krav.

13. "Flykompensation" betyder det samlede beløb eller andre tilgodehavender (hvor det er godkendt af Flyret efter Diskretion) betalt af et Flyselskab i forbindelse med et Krav som kompensation, refundering, skadeserstatning, forlig, en gestus af goodwill, eller på anden måde, til dig eller Flyret som følge af vores Kompensationsservices. For at undgå tvivl omfatter Flykompensation ikke nogen betalinger eller tilbagebetalinger af Sagsomkostninger, inkassoomkostninger, rykkergebyrer, renter eller lignende, som er forhåndsfinansieret af Flyret eller som følge af Flyrets indgriben.

14. "Medpassager" betyder enhver passager, som Kunden har inkluderet i Formularen til modtagelse af Flykompensation, såsom et familiemedlem eller en passager, der rejste sammen med Kunden med Flyselskabet.

15. "Informationsservice" betyder Flyrets levering af flyoplysninger, flyselskabsoplysninger, lufthavnsoplysninger, andre rejserelaterede oplysninger og oplysninger om flypassagerers rettigheder i henhold til gældende regler om Lovgivninger om flypassagerrettigheder. Oplysningerne kan enten være specifikke for Kundens flyvning eller ikke-flyspecifikke generelle oplysninger. Oplysningerne vil blive leveret via elektronisk kommunikation, herunder e-mail, personligt dashboard eller Flyret kontrollerede hjemmesider.

16. "Advokat" betyder enhver advokat og/eller advokatfirma, som Flyret har indgået kontrakt med om Sagsanlæg eller andre juridiske tjenester i forbindelse med et Krav.

17. "Sagsanlæg" betyder forberedelse og indgivelse af et Krav til en retssag, enten ved at indgive Kravet for retten eller overdrage et Krav til en advokat, for fremlæggelse af Kravet direkte til flyselskabet eller til retslig handling eller flytning af Kravet fra en jurisdiktion til en anden.

18. "Retsafgift" betyder det gebyr, som Flyret betaler ved anlæggelse af en retssag, som Flyret skal have retur, hvis Retsafgiften bliver refunderet af Flyselskabet.

19. "Sagsomkostninger" betyder alle honorarer pådraget, betalt af eller tildelt til dig eller Flyret til at fremme et Sagsanlæg, inklusiv, men ikke begrænset til, advokatsalærer, ansøgningsgebyrer, rets- og fuldmægtigomkostninger, oversættelsesomkostninger, fogedomkostninger, udenretslig inkasso eller andre relaterede gebyrer og udgifter.

20. "Vores gebyrer" betyder gebyrer og opkrævninger, som er beskrevet i vores Prisliste med angivelse af accepterede valutaer og betalingsmåder, som du skal betale til Flyret. Ud over vores gebyrer kan Flyret være berettiget til sagsomkostninger fra Flyselskabet, som beskrevet i disse Vilkår.

21. "Servicegebyr" betyder det gebyr, der er beskrevet i vores Prisliste, som Flyret opkræver dig, når du modtager Flykompensation efter leveringen af Kompensationsservicen.

22. "Tjenester" er enhver af vores tjenester, herunder og uden begrænsning, Kvalifikationsservicen, Kompensationsservicen, Informationsservicen tjenesterne leveret af Flyret eller en Flyret Tredjepart til dig i overensstemmelse med disse Vilkår og eventuelle yderligere vilkår, der er specifikke for Tjenesterne valgt af dig.

23. "Moms" betyder ethvert system relateret til moms.

3. KVALIFIKATIONS- OG INFORMATIONSSERVICES

Sådan kommer du i gang

1. Når du har accepteret disse Vilkår, vil Flyret levere Kvalifikationsservicen og Informationsservicen til dig for at afgøre, om Flyret mener efter Diskretion, at du har et Berettiget krav.

2. Hvis Flyret træffer denne beslutning, vil Flyret sende dig Overdragelsesaftalen. Formålet med Overdragelsesaftalen er at overdrage dit Krav til Flyret for at inddrive det for at opnå Flykompensation.

3. Levering af Informationsservicen eller Kvalifikationsservicen fra Flyret udgør ikke et bindende tilbud om at give dig andre Tjenester, herunder, men ikke begrænset til, Kompensationsservicen.

4. KOMPENSATIONSSERVICE

Indsendelse af Formularen

1. Inden du påbegynder Kompensationsservicen, skal du:

1. godkende din Digitale Underskrift på Overdragelsesaftalen, som vil specificere, at du:

1. accepterer at modtage Kompensationsservicen.

2. anerkender, at Flyret kun vil kræve Flykompensation, der er monetær, og at det er efter Flyrets Diskretion alene at acceptere rejsekuponer og/eller andre tjenester som Flykompensation, og at Flyselskabers tilbud om ikke-monetær kompensation kan blive behandlet af Flyret som et afslag af Flykompensation fra Flyselskabet.

3. bekræfter, at du ikke forfølger Kravet på nogen anden måde, hverken direkte eller gennem nogen anden tredjepart, og at der ikke er direkte eller indirekte verserende eller indirekte retstvister mellem dig og Flyselskabet vedrørende samme sag.

2. Hvis du har eksisterende engagement eller anliggender med hensyn til dit Krav, skal du afslutte disse øjeblikkeligt.

3. Hvis du ikke foretager disse skridt, vil du ikke modtage Kompensationsservicen.

4. Ved modtagelse og gennemgangen af Overdragelsesaftalen vil Flyret skriftligt bekræfte over for dig, enten via e-mail eller anden skriftlig kommunikation, at Flyret vil påbegynde Kompensationsservicen. Flyret kan efter Diskretion beslutte, om de vil fortsætte med eller afvise leveringen af Kompensationsservicen og kan anmode om yderligere oplysninger eller dokumentation, inden Kompensationsservicen påbegyndes.

5. Efter indsendelse af Overdragelsesaftalen

1. må du ikke overdrage Kravet til nogen anden part, da den juridiske ejendomsret til Kravet er blevet overdraget til Flyret.

2. må du ikke bemyndige eller autorisere en anden tredjepart til at handle på dine vegne vedrørende det samme Krav.

6. Hvis du modtager direkte betalinger eller anden kompensation fra Flyselskabet efter at have indgået Overdragelsesaftalen, skal du straks informere Flyret. Sådanne betalinger betragtes som Flykompensation, og giver Flyret ret til dets Servicegebyr og Retsafgift, hvis Flyret har lavet et Sagsanlæg, før du modtager betaling fra Flyselskabet.

7. Efter at have indsendt Overdragelsesaftalen, skal du indstille forhandlingerne med Flyselskabet og videresende enhver kommunikation, du har med flyselskabet vedrørende dit Krav, til Flyret.

Tilbageoverdragelse

8. Dit kompensationskrav er overdraget til eje til Flyret og kan som det klare udgangspunkt ikke overdrages tilbage til dig. Kontakt os, hvis du ønsker at dit krav skal overdrages tilbage til dig.

Kunderepræsentant

9. Hvis du optræder som repræsentant eller på vegne af en eller flere passagerer, skal du først indhente en Fuldmagt til at handle på deres vegne og fremlægge bevis herfor efter anmodning fra Flyret. For mindreårige passagerer skal du give deres fuldstændige data, herunder: navn, fødselsdato for den mindreårige, navne og underskrifter på forældremyndighedsindehaverne eller værger.

Påbegyndelse af Kompensationsservices

10. Hvor Flyret har underrettet dig skriftligt som anført ovenfor, vil Flyret yde Kompensationsservicen med den hensigt at opnå Flykompensation.

11. Du vil levere alle data eller oplysninger, der er nødvendige for udførelsen af Kompensationsservicen, til Flyret. Du garanterer, at de data og oplysninger, du angiver, er korrekte, fuldstændige og sande, og, hvor det er relevant, med samtykke fra Medpassagerer. Flydata og information kan indsendes til Flyret via hjemmesiden, e-mail eller andre elektroniske eller softwareløsninger, som er understøttet af Flyret eller på telefon.

12. Flyret kan anmode om, at du angiver yderligere oplysninger, såsom:

1. passagernavn, efternavn, e-mailadresse, telefonnummer, type afbrydelse (forsinkelse, aflyst fly eller nægtet boarding/overbooking), årsag til forsinkelsen (hvis muligt), forsinkelsens længde, Flyselskabets navn, flynummer, datoen for flyrejse, afgangs- og ankomststed samt beskrivelse af hændelsen.

2. e-mail bekræftelse på din flyrejse, der indeholder Flyselskabets booking reference nummer, PNR (”Booking Bekræftelse”).

13. Du anerkender, at hvis du ikke angiver sådanne oplysninger til Flyret, vil det have en negativ indvirkning på Flyrets evne til at levere Kompensationsservicen.

Flykompensation og Sagsanlæg

14. Ved modtagelse af din Overdragelsesaftale og Booking Bekræftelse vil Flyret udarbejde en betalingsanmodning og sende den til Flyselskabet og håndtere al yderligere korrespondance. Hvis Flykompensationen bliver betalt, er du i denne del af Kompensationsservicen påkrævet at betale Servicegebyret til Flyret.

15. Hvis Flyselskabet undlader at betale Flykompensation inden for rimelig tid efter at være blevet underrettet af Flyret, eller hvis Flyret efter Diskretion vurderer, at det er usandsynligt, at Flyselskabet vil reagere på en anmodning om betaling, kan Flyret starte et Sagsanlæg.

16. I tilfælde af, at der startes et Sagsanlæg, og Flykompensationen udbetales, skal du ikke betale mere end Servicegebyret til Flyret.

17. I tilfælde af, at en Advokat bliver brugt til Sagsanlægget giver du udtrykkeligt samtykke til, at Flyret giver Advokaten adgang til alle de data, der er kommunikeret til Flyret for at advokaten kan starte et Sagsanlæg.

18. Hvor der kræves andre dokumenter for at gennemføre et Sagsanlæg, forpligter du dig til at fremlægge sådanne yderligere dokumenter. I tilfælde, hvor du har underskrevet en Overdragelsesaftale, og senere underskriver en Fuldmagt (eller lignende), accepterer du, at Fuldmagten overdrager Kravet tilbage til dig.

19. Hvis Flyret eller Advokaten påbegynder et Sagsanlæg for at forfølge et Krav, vil Flyret dække eventuelle Sagsomkostninger, der er påløbet under Sagsanlægget, selv hvis Sagsanlægget tabes. I tilfælde af at retssagen vindes, eller der er indgået et forlig mellem Flyselskabet og Flyret, vil Flyret dække eventuelle omkostninger, der ikke er dækket af Flyselskabet. Hvis en retssag vindes, fremsættes der et kompensationskrav om refusion af Sagsomkostninger. Det samme gælder for Sagsomkostninger, uanset om retssagen føres af Flyret eller en Advokat. For at undgå tvivl skal alle refusioner, inklusiv Sagsomkostninger og renter, tilhøre Flyret.

20. Du accepterer og anerkender, at det endelige resultat af Sagsanlægget og opnåelse af Flykompensation kan tage år.

Forlig

21. Flyret kan efter Diskretion tilbyde eller acceptere individuelle eller kollektive Forlig for Krav om Flykompensation fra Flyselskabet.

22. Du anerkender, at beslutningen om at acceptere et forlig fra Flyselskabet for Flykompensation udelukkende påhviler Flyret, da du har overdraget Kravet til Flyret. I tilfælde af, at Flyret handler på dine vegne i overensstemmelse med en Fuldmagt, giver du Flyret tilladelse til at acceptere eller afvise forligstilbud baseret på Flyrets Diskretion uden behov for dit yderligere samtykke.

23. Flyret kan forfølge det overdragede Krav i sit eget navn med eller uden hjælp fra en Advokat. Hvor det er relevant og/eller juridisk nødvendigt, kan Flyret lave en tilbageoverdragelse af Kravet til dig, og du accepterer at give Flyret tilladelse med en Fuldmagt til at levere Kompensationsservicen og indhente og/eller modtage betalinger.

24. Du er ansvarlig for at levere de korrekte data for at fortsætte med Kompensationsservicen. Flyret kan ikke holdes ansvarlig for ukorrekt kommunikation, ukorrekte dokumenter, forkerte data/oplysninger, som du deler, samt svigagtig adfærd. I tilfælde af, at du bevidst har givet ukorrekte oplysninger eller data, ud over enhver anden form for klage Flyret måtte have i henhold til disse Vilkår, vil du, efter anmodning fra Flyret, godtgøre Flyret for Sagsomkostningerne.

Sådan foretager Flyret beslutninger i henhold til dit Krav

25. Flyret bruger sin Diskretion til at træffe beslutninger om, hvorvidt dit Krav skal forfølges under Kvalifikationsservicen eller på et hvilket som helst tidspunkt under Kompensationsservicen, herunder om dit Krav skal forfølges med Sagsanlæg, om fremsættelse eller accept af et forligstilbud fra Flyselskabet, om at trække Krav tilbage eller om at forfølge et goodwill krav.

26. Flyrets Diskretion er baseret på en række faktorer, herunder og uden begrænsning, de gældende Lovgivninger om flypassagerrettigheder, de jurisdiktioner og retssystemer, hvor vi kan forfølge dit Krav, Sagsomkostninger og sandsynligheden for, at Flyret kan opnå eller være forpligtet til at betale Sagsomkostninger, Flyselskabets historik med lignende Krav, den gennemsnitlige tid, det kan tage at opnå Flykompensation eller en gunstig afgørelse gennem Sagsanlæg, kvaliteten af de oplysninger, som du har givet Flyret vedrørende dit Krav, alle faktuelle oplysninger, som evt. gør det vanskeligt at opnå Flykompensation, rådgivning fra Advokater og Flyrets erfaring med lignende Krav.

6. GEBYRER OG BETALINGER

Vores gebyrer

1. Vores Prisliste beskriver alle de gebyrer og priser, som Flyret modtager som modydelse for at give dig vores Produkter og Tjenester.

2. Flyret levere Kvalifikationsservicen og Informationsservicen gratis til dig.

3. Flyret yder Kompensationsservice gratis, undtagen hvor Flyret har succes med at hente Flykompensation til dig.

4. Hvis Flyret har succes, vil Flyret overføre Flykompensationen til dig fratrukket vores gebyrer.

5. Hvis du har givet Flyret ukorrekte eller ufuldstændige betalingsoplysninger, og de beløb, vi har betalt til dig for Flykompensation, er blevet returneret til Flyret, vil Flyret gøre en rimelig indsats for at kontakte dig, herunder sende e-mail-påmindelser og bruge andre kommunikationsmetoder, som du har givet Flyret. Hvis du ikke svarer vedrørende at give korrekte betalingsoplysninger, er Flyret berettiget til at beholde den del af Flykompensationen, som ellers skulle have været overført til Kunden.

6. I tilfælde af at Flykompensation og/eller Sagsomkostninger, renter eller lignende overføres direkte fra Flyselskab til dig, vil du:

1. så snart det er praktisk muligt, informere Flyret om betalingen.

2. blive faktureret og forpligtet til at betale Vores gebyrer, Sagsomkostninger, renter eller lignende, hvis nogen, til Flyret uden urimelig forsinkelse.

7. Når Flyret har betalt den aftalte Flykompensation i henhold til instruktionerne og metoden valgt af Kunden, er Flyret ikke ansvarlig for:

1. checks, forudbetalte debitkort, kreditkort eller lignende tabt i transit til Kunden;

2. enhver følge af, at Kunden opgiver forkerte bankkontooplysninger, forkert adresse eller lignende, inklusiv, men ikke begrænset til, udbetaling af Flykompensationen til en forkert modtager. Hvis Flykompensation er blevet udbetalt til en forkert modtager grundet Kunden, er Flyret ikke forpligtet til aktivt at opkræve den.

8. Du er ikke berettiget til at kræve renter af Flykompensationen i tidsrummet mellem, at Flyret modtager den, og at den overdrages til dig. Flyret forbeholder sig retten til at beholde enhver rente, som er inddrevet fra Flyselskabet, herunder renter inddrevet efter Sagsanlæg.

9. Flyret er ikke ansvarlig for nogen form for kompensation, skader eller lignende, hvis vi er forhindret i at overføre betalingen til dig på grund af en begivenhed uden for Flyrets kontrol, herunder, men ikke begrænset til, strejke, lock-out, arbejdskonflikt, force majeure, naturkatastrofer, krig, optøjer, civil uro, ondsindet skade, overholdelse af en lov eller statslig ordre, regel, regulering eller forordning, ulykke, sammenbrud af anlæg eller maskineri, brand, oversvømmelse og storm.

10. Servicegebyret og Retsafgiften gælder for enhver form for forlig, når som helst Flyret er i stand til at opnå Flykompensation, uanset om det er opnået gennem domstolsafgørelse, forlig med Flyselskabet eller hvor Flyret har afgjort Kravet med Flyselskabet sammen med andre Krav.

7. TILBAGETRÆKNING OG OPSIGELSE

Din ret til tilbagetrækning af Kompensationsservicen

1. Hvis du kvalificerer dig som forbruger i henhold til EU's (EU), Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) og de britiske forbrugerregler, hvilket betyder, at du er en person, der deltager i en juridisk transaktion til et andet formål end din kommercielle eller uafhængige erhvervsuddannelse aktivitet, så har du en juridisk fortrydelsesret til tilbagetrækning.

2. Du har ret til at Trække dig tilbage fra Kompensationsservicen gratis inden for 14 dage efter påbegyndelsen af Kompensationsservicen og uden at skulle angive nogen grund. For at udøve din Tilbagetrækning skal Tilbagetrækningen kommunikeres (f.eks. via brev, e-mail eller kontaktformular) inden for den ovennævnte 14-dages periode, og dit ønske om Tilbagetrækning fra Kompensationsservicen skal tydeligt fremgå.

3. På grund af arten af den leverede service accepterer du, at du ikke kan trække dig tilbage fra:

1. Kompensationsservice, hvis Flyret har informeret dig om, at Flyselskabet har accepteret Kravet.

2. enhver Tjeneste, hvor Flyret i henhold til Tjenestens art allerede har fuldført leveringen af Tjenesten på tidspunktet for anmodningen om tilbagetrækning.

4. Tilbagetrækningen skal sendes til:

Softclaims ApS, c/o USA Denmark Law Advokat ApS, Kalkbrænderiløbskaj 4, 2100 København Ø

eller

e-mail: flyret@soft.claims

Du kan også kopiere og indsætte denne standardtekst og tilføje dine oplysninger for at anmode om en tilbagetrækning. (Du er ikke forpligtet til at bruge præcis denne tekst.)

—----------

Eksempel på fortrydelsesformular

Jeg opsiger hermed den af mig indgåede aftale:

Flyret-kravnummer:

Dato for indsendelse af krav:

Kundens navn:

Kundens adresse:

Kundens underskrift:

Dato:

---------

*Slutning af standardtekst

5. Efter en 14-dages Tilbagetrækningsperiode kan du som udgangspunkt ikke trække din accept af Kompensationsservicen tilbage, da du har overdraget kravet til Flyret.

Tilbagetrækning af Kompensationsservicen af Flyret

6. Flyret har ret til at trække sig tilbage fra Kompensationsservicen i tilfælde af, at der identificeres forhindringer uden for Flyrets kontrol, som forhindrer Flyret i at hente Kompensation. Disse kan omfatte, men er ikke begrænset til, et Flyselskab insolvens, domstolslukning, nedlukningsrestriktioner, lav Flykompensationsværdi, mv. I disse tilfælde skal Flyret underrette dig om forhindringerne og lukke dit Krav. Intet Gebyr vil blive pålagt.

Opsigelse af Kompensationsservicen

7. Tjenester ophører ved det første af følgende:

1. Kompensationsservicen ophører, når Kravet er opgjort med Flyselskabet, du har modtaget Flykompensation, og alle beløb, du skal betale til Flyret, om nogen, er blevet betalt, eller

2. Enten du eller Flyret, til enhver tid af en hvilken som helst årsag, giver rettidig skriftlig besked om opsigelse; eller

3. Af Flyret øjeblikkeligt, hvis:

1. du har misligholdt dine forpligtelser i henhold til Vilkårene eller andre gældende regler eller bestemmelser,

2. hvis du har givet ukorrekte oplysninger, deltaget i bedrageri eller deltaget i aktiviteter, som Flyret med rimelighed kan formode at være vildledende eller svigagtig, i hvilket tilfælde du ikke vil være berettiget til Flykompensation eller andre betalinger.

8. Flyret forbeholder sig retten til at kræve sine tab ved opsigelse som følge af din misligholdelse.

8. DATABESKYTTELSE

1. Alle personlige data, der indsamles under leveringen af vores Tjenester, eller er forbundet med leveringen af vores Tjenester, vil være underlagt vores Privatlivspolitik.

9. GENERELLE BESTEMMELSER

Tjenester fra Tredjepart

1. Vores tjenester kan indeholde links til tredjepartsudbyderes websteder eller brugerflader til at booke tjenester via tredjeparter. Sådanne websteder/tjenester kontrolleres af uafhængige parter, som Flyret ikke har nogen kontrol over. Selvom vores Tjenester kan give oplysninger om eller adgang til tredjepartsleverandører og lette brugen af disse tredjepartsudbydere, udgør sådanne Tjenester ikke nogen sponsorering eller tilknytning af disse tredjepartsudbydere.

2. Vi minder dig om, at du ved at bruge tredjeparts websteder/tjenester eller bruge tredjepartstjenester, der er gjort tilgængelige via vores Tjenester, accepterer at være bundet af disse tredjeparters politikker og vilkår og betingelser. Vi opfordrer dig til at gennemgå disse vilkår og betingelser og politikker og bruge dem på egen risiko.

3. Du anerkender og accepterer hermed, at Flyret ikke vil være part i nogen aftale indgået med en sådan tredjepart og ikke er ansvarlig for eventuelle fejl eller udeladelser i sådanne tredjeparters tjenester eller for direkte eller indirekte krav, brud, tab eller skade forårsaget eller angiveligt forårsaget af eller i forbindelse med adgang til eller brug af sådanne tredjeparters tjenester.

Fraskrivelse af garantier samt begrænsning af ansvar

4. Flyret har mange kilder til information og data, der tilsammen udgør de oplysninger og tjenester, der er tilgængelige i henhold til disse Vilkår. Selvom Flyret forsøger at give nøjagtige oplysninger, kan vores Tjenester have udeladelser og fejl. Vores Tjenester leveres "som de er". I det fulde omfang tilladt af loven fraskriver Flyret sig alle garantier, enten udtrykkelige eller underforståede, lovbestemte eller på anden måde bestemte, inklusiv, men ikke begrænset til de stiltiende garantier for salgbarhed, ikke-krænkelse af tredjeparts rettigheder, nøjagtighed af oplysninger og egnethed til et bestemt formål. Flyret giver ingen erklæringer eller garantier for, at vores Tjenester vil resultere i Flykompensation, møde dine krav eller være sikre, fri for virus eller andre skadelige komponenter, rettidige, uafbrudte, nøjagtige, fuldstændige eller pålidelige. Du anerkender og accepterer, at din brug af vores Tjenester er på egen risiko. Flyret vil i bredeste forstand ikke være ansvarlige for nogen direkte, indirekte, strafbare, tilfældige, særlige følgetab eller skader eller tab af indkomst, fortjeneste eller goodwill, der opstår som følge af eller i nogen måde relateret til i) vores Tjenester, ii) forsinkelse eller manglende evne til at få adgang til vores Tjenester; iii) virus, fejl, trojanske heste, software, information, tredjeparters tilknyttede websteder, tjenester opnået gennem brugen af vores Tjenester, iv) eller ethvert andet anliggende relateret til vores Tjenester, uanset om det er baseret på kontrakt, erstatningsansvar, objektivt ansvar eller andet, selvom Flyret eller nogen leverandører er blevet informeret om muligheden for sådanne skader.

5. Disse Vilkår påvirker ikke nogen af dine lovbestemte juridiske rettigheder, som ikke kan udelukkes ved lov.

Versioner og modifikationer

6. Flyret forbeholder sig retten til at ændre sektioner af disse Vilkår på ethvert tidspunkt uden yderligere varsel. Den seneste version vil altid være tilgængelig på Flyrets hjemmeside.

7. Flyret opdaterer regelmæssigt funktionerne i vores Tjenester og disse Vilkår for at forbedre, hvordan vi leverer vores Tjenester til dig. Som følge heraf vil alle nye funktioner i vores Tjenester være underlagt den seneste version af Vilkårene, der vises på Flyret-webstedet.

8. Ikke desto mindre vil din brug af Tjenesterne være underlagt den version af Vilkårene, der var gældende på den dato, hvor du accepterede dem. Hvis du er i tvivl om, hvilken version af Vilkårene der gælder for dig, bedes du kontakte Flyret på flyret@soft.claims og vi vil give dig dem.

Hele aftalen

9. Disse Vilkår er den komplette og eksklusive erklæring vedrørende dets indhold og erstatter al tidligere kommunikation (mundtlig eller skriftlig) mellem dig og Flyret.

10. Du må ikke overføre nogen af dine rettigheder eller forpligtelser i henhold til disse Vilkår uden vores forudgående skriftlige samtykke. Flyret kan overføre enhver af sine rettigheder eller forpligtelser i henhold til disse vilkår til enhver tredjepart udpeget af Flyret.

Alternativer til Kompensationsservicen

11. Hvis du ønsker at forfølge dit Krav gennem andre alternativer end Flyrets Kompensationsservice, er der disse følgende andre muligheder for at forfølge Kravet: din egen udenretslige eller retslige handling mod Flyselskabet, støtte fra en advokat eller en forespørgsel direkte til det respektive Flyselskab.

Gældende lov og jurisdiktion

12. Disse Vilkår, Formularer og aftalen mellem Flyret og dig, og enhver tvist eller ethvert krav, der opstår som følge af eller i forbindelse med dem (herunder ikke-kontraktlige tvister eller krav), er underlagt dansk lovgivning. Dette påvirker ikke ufravigelige bestemmelser i retssystemet, der ville gælde uden dette valg af lovklausul, f.eks. de obligatoriske bestemmelser i kundens bopælsland.

13. Hvis en bestemmelse (eller en del heraf) af disse Vilkår bliver anset af en domstol eller anden kompetent myndighed for at være ugyldig eller ikke kan håndhæves helt eller delvist, skal en sådan ugyldig bestemmelse anses for at være erstattet af en retskraftig bestemmelse med den tættest mulige virkning på den oprindelige bestemmelse, og disse Vilkår skal fortsat være gyldige med hensyn til de øvrige bestemmelser og resten af de berørte bestemmelser.

14. Ethvert nederlag eller enhver forsinkelse fra Flyrets side i forhold til (helt eller delvist) at håndhæve en bestemmelse i disse Vilkår vil ikke blive fortolket som et afkald på vores rettigheder eller retsmidler.




Opdateret: 5. december 2024.

Version: 0.1